Det finns nog en mening bakom allt

Kom pecis hem från mitt allra sista Bruksläger med skidgym.....:( jag slutade med en minnesvärd vurp under sprintpasset som kommer att få mig att aldrig glömma mitt sista läger ;-/ men som Coah Krille sa så är det ju bättre att satsa allt istället för att fega i utförsbackarna ;) Resulterade i en finfin lårkaka på vänsterlåret och en mörbultad ryggåröv status! Blir nog skönt att vakna imorn ;) MEN lägret var inte bara en vurp, det var så himla mycket mer och så himla mycket roligare grejer som hände! Älskar verkligen att åka iväg på läger och bara kunna tänka på att äta, träna, sova och bara vara i fjällen och njuta!
 
Lägret började i måndags. Vi åkte upp på morgonen och kom fram till Brux till lunch. Vi packade in oss i våra rum och tog det lugnt ett tag innan vi drog ut på första passet som för mig blev ett klassiskt A1 distans pass. Så himla skönt att stå på snö. 2.30h bockades av i spåret och med lite hållningsstyrka på det tillsammans med Svensson, Moa och Monten var första dagen en riktigt bra inledning!
 
På tisdagen var vädret underbart. Solen sken och graderna höll sig mellan -3° och -5° vilket är det mest drömlika förhållandena man kan ha som längdis. Bestämde mig för att åka ensam på det här passet som en slags meditering ;) Kan ju säga att tiden rullade på nästan lite för fort under det här passet och med hörlurar i som ljöd av mina favoritlåtar hade 4 timmar snabbt passerat! Blev ett riktigt härligt långpass. Man känner liksom inte att man blir trött under pass som detta.... förren efteråt haha! Satan vad trött jag blev efter lunchen då det väntades intervaller.
Klassiska intervaller var det som stod på schemat. Jag körde några 8 minutare som faktiskt kändes riktigt bra :) Jag tycker nästan att det är så att intervallpass är mycket lättare att genomföra än distanspass när man känner sig trött. Det är liksom lite lättare att hitta motivatonen för. Man vet ju liksom att man bara behöver fokusera som mest när det väl gäller i de få minuterna man faktiskt kör intervallen, resten kan man bara chilla p. 
 
Igår (onsdag)! Vilken sjuuukt magisk morgon. Seriöst alltså. Kolla bara vad man möttes av när man gick utanför hotellet
Efter att ha blivit lite förtrollad av den fina regnbågen som faktiskt var en hel båge som gick över kariknallen (ingen bild kan fånga verkligheten, just sayi'n), så var det dags för ett klassiskt pass med inslag av stakning. Jag drog upp på fjället där jag mötte Daniel och Sarah som jag hängde med ett tag tills jag mötte Finn. Hängde med han ett tag för att få ut lite mer tid på passet och i slutet anslöt Julia D. En fin tur på 3h med riktigt fina vänner och kloka ord. 
Tröttheten efter lunchen var nu brutal så på eftermiddagen blev det en kort jogg på 40min och lite hållningsstyrka :)
 
Idag torsdag stod skate sprint på schemat, å ja... ni vet ju redan hur det slutade :S
 
På kvällarna bjöds det såklart också på den årliga dansbingon och ettornas afton! Lika kul som vanligt :D
Lite bus med Bjerrans packning var en av höjdpunkterna med världens bästevän August
Och alla måltider med denne lilleman... hahaha vet ingen som äter så långsamt! Du är kung min vän:*
Sitter nu hemma i Mora i min lägis med en molande kropp efter en hemresa med Oskar "snabbsomfan" Svensson. Kändes som att timmarna i bilen flög förbi lika snabbt som på tisdagspasset när vi rullade fram på vägen. Magisk stund vid koppången när vi lyssnade på just låten "koppången"! Very beautiful!!
 
Jag avslutade lägret tidigare då jag ska på en föreläsning om låtskrivning imorgon som ska bli riktigt kul :-)))
 
Hoppas allt är bra med alla ni som läser:) Nu ska jag försöka få ordning på min kropp till säsongspremiären i Bruksvallarna nästa vecka!!! Lite olägligt med en vurp nu alltså.. men det finns väl en mening med det antar jag! Har ju faktiskt lovat Lisa "sparven" Larsen att inte svika henne nästa vecka så har ju faktiskt inte så mycket till val som jag ser det! ;)
 
Ha det gött, björnkram :*
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback