Stockholm Adventure Race 2011

Idag kom jag hem ifrån en bra start på lovet i Stockholm. I Fredags åkte jag och pappa till huvudstaden för att vara uppe i god tid till multisport tävlingen "Stockholm adventure race 2011" som jag tävlade igår. Jag och Lisa var i samma lag och vi kämpade genom alla grenarna och hade skitkul!! Första grenen var en par-stafett i löpning som gick fiint, sen var det en stadsorientering följt av en MTB-OL sträcka på 22km. När MTB sträckan var avklarad efter många stigar och vägar var det bara att slänga i sig något snabbt att äta och dricka för att sedan ge sig ut på nästa fotorienterings sträcka. Efter fotorienteringen var det dags för paddling i en sträcka på ca 9km, armarna fick sig ett rejält pass, men det var välbehövt. När jag skulle gå ur kajaken kan jag säga att det kändes att jag hade tävlat i 3,5timmar och att jag hade setat still i ett tag, för då fick jag kramp i låren hehe.. men det var bara att börja springa igång försiktigt till cykeln, hoppa på den och köra ut på sista MTB sträckan. Krampen försvann fort och sen var det bara en etapp kvar, slottssprinten som var den sista OL sträckan. När sista kontrollen var checkad så blev det en jäkla spurt mellan mig och Lisa som jag lyckades ta hem :DD tjohhoo (viktigt!) hehe.. Efter 4,40 timmar tog vi oss i mål på en fiinfin 3:e plats och kunde äntligen slänga sig på marken i det sjuuukt varma vädret. Måste varit 30+ minst! Vi slängde i oss lite att äta och sen drog vi och badade, skööööööönt och välförtjänat!
Efter prisutdelningen bar det av hem till familjen Larsen och de i klubben som deltagit i tävlingen grillade tillsammans, naajs och gott. Jag kan säga att man var lite hungrig efter dagen. Efter en natt hemma hos Larsens och planering av lägret om två veckor är jag nu tillbaka hemma i Ingolsbenning. Nu känner jag att lovet kan börja på riktigt!! :D
Såhär såg min och Lisas nummerlapp ut igår. nr117 är bääst!
justprecisnu med broreen samuel!
HEJDÅÅ MINA VÄNNER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback