Blöt av både svett och havsvatten

Innan lunchen hade vi ett pass med Ulle för att testa på att köra efter pulsen med hjälp av pulsklockor. Den här veckan har man verkligen levt på spinningcykeln känns det som. Innan passet var det många som var skeptiska till om dagsformen skulle göra det möjligt att genomföra passet... men eftersom vi är så SJUKT GRYMMA på att peppa varandra så blev det ett av de mest givande och svettiga passet hittills! Grymt jobbat av alla!!! Efter lunchen hade vi drama lektion. Idag hade vi bara avslappning och fick gå in i oss själva och bara ligga helt stilla och tänka på andningen. Riktigt välbehövt och det var många gånger jag fick hindra mig själv från att somna haha. Efter drama lektionen var det dags för att paddla kajak och VÄNDA med kajakerna i vattnet för att testa på en kompisräddning. De flesta av oss var sjukt skeptiska inför uppgiften då vattnet inte är av det varmaste slaget såhär i slutet av september ;) Men alla klarade det och det var faktiskt inte så farligt trots allt :)) Nu ligger jag utslagen i min säng i väntan på middagen som serveras om en kvart. Har en härlig känsla av en skön trötthet som sprider sig i kroppen. Mmm. Resten av kvällen blir det bara till att mysa och må gott <3

Spinning och bussmiss

Chricke drog ihop ett finfint klipp från dagens spinninglektion ;) svettigt värre.
Efter skoldagens slut hängde jag med Katta in till stan där hon skulle göra ett ärende och möta upp en kompis. När hon träffade sin vän drog jag till Gamla Stan och tog en fika och mysstund på "Cosy Café" där jag blev lite poetisk och skrev lite i min textbok :) Tog sedan bussen från slussen hem mot Lillsved. Hoppade av i Hemmesta för att handla lite och sedan ta nästa buss mot Lillis. Gick lugnt och stilla mot busshållplatsen i tron att jag hade god tid på mig till bussen skulle gå. Väl framme blev jag lite irriterad när bussen blev 5min sen... 10min sen... min telefon hade dött så kunde inte heller se busstabellen på den. Fick därför göra på det gamla hederliga sättet och kolla busstabellen på hållplatsen haha ;) Där ser jag att hoppsan bussen gick 10min tidigare än vad jag trott och jag hade därmed missat bussfan... nästa skulle gå om 3,5h..... Hade ju inte heller något batteri i telefonen så kunde inte kontakta omvärlden. fackk.. Gick över vägen till bygdegården som låg där. Kände på dörren. Låst. Gick ett varv runt huset för att se om det var någon därinne som ville hjälpa en stackars liten flicka!? nepp. MEN, jag lyckades hitta ett sånt där litet utomhus eluttag där jag kunde ladda telen i och min kväll var räddad. Såg att det gick en buss som stannade ca 6km från Lillsved om en timme så om jag bara lyckades tigga skjuts därifrån så skulle allt vara under kontroll. Tur att det finns hjältar som Fille som orkar ta bilen för att hämta en strandsatt liten Björn. All kärlek till dig homie :* Frusen var jag nu hemma och efter en lång varm dusch är jag återställd ;) Vem gillar inte äventyr liksom? ;)
Godnatt

Kari Traa Urban Training

Ett riktigt kul event som spred glädje och energi! Nu har videon från eftermiddagen med Urban training landat på Tuben ;)

En bättre helg

Helgen som varit har varit en av dom bättre. Började med att Magnus kom hit till Lillsved i lördagskväll vilket resulterade till en riktigt efterlängtad myskväll med världens mysigaste kille <3 I lördags gick jag och Magnus en skön promenad i solskenet efter en lång och skön sovmorgon :))) Efter det åkte vi in till stan och bara vankade runt lite, käkade lite, kollade lite i butiker och shoppade lite. En fik på det innan vi var nöjda och återigen klev på bussen hemåt mot Lillsved. När vi kom tillbaka körde vi ett pass på gymmet innnan det var dags för middag och återigen lite kvällsmyyyys.

Igår (söndag) så hade vi en så sjukt kul dag i stan. Vi började med att åka in för att vara med på ett gratispass hos Crossfit solid som håller till nere i hötorgsgaraget. Sjuuukt kul pass som bjöd på fina tekniktips och mycket svett. Man blev som ett litet barn när man fick lite fritid där nere i crossfitboxen bland alla rep, pull-up bars och andra skojjiga redskap ;-) Eftersom det även var "World pull up day" igår så drog vi direkt efter crossfitpasset vidare mot rålisparken efter att ha vinkat av min fina Magnus som begav sig hemåt mot dalarna igen (<333333). Där höll "Barmafia" grabbarna till för att hjälpa till med tekniktips och träningstips i barsen. Blev ett antal chins och dips i olika former innan vi kände hur orken i musklerna inte riktigt kunde svara på hjärnans vilja efter att göra flera haha... När vi tackat barmafia och riktade våra steg bort ifrån rålis skrek magarna efter mat och vi stannade på ett mysigt litet café på S:T Eriksgatan vid namn "Café Fix". Supergott och välbehövt.
När vi var mätta och belåtna begav vi oss mot dagens sista uppdrag, röstningen på T-centralen. Jag förtidröstade redan förra helgen, men Katta och Gonza sparade sin röst in i det sista ;)
Efter att fått köa ett tag samtidigt som vi nervöst kollade på våra klockor för att hinna ta tunnelbanan till slussen och hinna med bussen hem mot Lillsved var sista uppdraget genomfört och vi fick spurta genom centralen och tunnelbanan för att med 1 minut till godo kliva på bussen mot vårt lilla Lillsved. Grym dag där vi fick vara med om mycket kul och träffa många nya spännande människor! Superkul!!!!
Nu ligger jag sliten i sängen och väntar på middagen efter två tuffa spinningpass dagen till ära. Inte heter det "spinningveckan" för intet... Rivstart idag med ömmande rumpa och ben. Can't wait fot dat feelin tomorrow mmhmmmmh... ;) pöss

Veckorna bara flyger förbi

Nu har ännu en skolvecka här på Lillsved svept förbi!? Det går så snabbt och vi gör så mycket på dagarna att man inte ens hinner fundera på att ha långtråkigt. Men idag känns det att vi kör på i ett högt tempo haha... En PowerNap efter skolan var svår att undvika men ack så skönt.

Den här veckan har vi smygstartat med studierna och fått våra första uppgifter. Vi har lekt massvis och hållt igång utanför skoltid med bl.a. spinningpass, orientering, yoga, mysiga promenader, myskvällar, pluggstunder i solen, gympapass och mera MYYYS!!

Det som ändå är det som blev lite av veckans höjdpunkt var det äventyr som jag, Madde och Evelina drog iväg på igår. Vi tog bussen in till stan på eftermiddagen för att delta i Kari traas tränings event "Urban training"som leddes utav flera välkända träningsprofiler. En av de som jag ser upp till mest, PT- Fia, var en av de som ledde oss igenom stockholm under kvällen som bjöd på diverse olika styrka och parövningar för att sedan avslutas med yoga stretch i solnedgången. Får ju inte heller glömma att nämna goodiebagen som ingick ;)
"Du är inte alltid fri att välja omständigheterna i ditt liv. Men du kan alltid välja vad du vill göra av omständigheterna."