Nu är det slut, över, Ca put

Nu är jag hemma ifrån helgen i Bruksvallarna som blev en kanonavslutning på säsongen. I fredags var det fjällsprinten där jag tog mig till A-final och slutade på en finfin 4:e plats vilken jag är grymt nöjd med. Benen kändes aningen tunga men dom funkade ju så det var bara att mata på. Hade ett sånt där "überpanikigt" tillfälle innan kvarten också. Efter prologen stod det på schemat att finalerna skulle dra igång klockan 14.00.. jag sprang därför ut på en liten löprunda för att skaka ur benen lite kl halv då jag hör från speakern hur heatet före mig drar iväg!??!? jag var ca 400m från starten, hade inga pjäxor på mig, pappa hade mina skidor och jag hade ca 3 min på mig... efter att ha sprungit snabbare än någonsin förr, slängt på mig pjäxor å skidor hann jag precis till min start i kvarten (Y) visade sig vara den perfekta uppvärmningen då jag vann den kvarten ;)

Igår var det sedan det omtalade fjälltoppsloppet (26 km skate över fjällen). Dum som man är tog man täten i starten och dampade på längst fram de första 7 kilometrarna.. visade sig inte vara det smartaste jag gjort då banan efter 8km var i botten på den fruktade slalombacken. Jag blev lite stum om man säger så.. slutade på en inte så skrytsam 13:e plats..
IDAG var det knallcrossen som börjar med en prolog nerför berget med lite kurvor hit och dit och så.. Den lyckades jag vinna med min dampskalle :D Det betydde att jag tog mig vidare till skicrossen som jag slutade 3:a i (Y) NAAAAJJJSSS!!! Vädret stekte på som saaatan idag, är ett äkta Tomato-face kan jag säga :O aouch säger jag bara.. ångrar att jag inte hade på mig nå solskydd! Attans!!
Nu är jag alltså tillbaka till morish igen och ligger här helt utslagen i min säng och planerar att inte röra mig på ett bra tag, tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback