Ett nytt skidgym på G

Idag var det "insparken" på skidgym. En tävling då alla åldrar blandas i olika lag. Eftersom det är OS år i år så var temat såklart OS :D Jag var i lag USA. Först åkte vi rullisar till någonstans norr över Orsa mitt ut i ödemarken. Där var det dags för tävlingen att börja på riktigt. En karta och en riktig vinnar attityd var det som vi tog med oss när vi började vandringen in i den djupa skogen. Det coolaste var att vi fick till uppgift att plocka blåbär under resan och vi skulle försöka komma så nära 350g som möjligt. Lyckades kamma hem segern i den grenen då vi på nå jäkla vis hade en riktig feeling för det där med blåbärsplockning och vägde in på 355g ;) de ni! En av de mest brutala stationerna stod coach Ekan för.. Den gick ut på att en tjej och en kille från varje lag skulle ta på sig ögonbindel och hjälm, sedan från toppen på en ås ledas ned med hjälp av endast skrik och rop genom en slalombana på så snabb tid som möjligt. Vägen ner var sjukt brant, stenig, stubbig, ja rentutsagt livsfarlig! Jag och Mr Persson offrade iaf oss och ställde upp för laget. Efter att ha sprungit in i träd, stenar, ramlat in med fejjan före in i en stubbe, kuttat upp handleden, slagit sönder röva och rullat sista biten nedför åsen över stenar som gjorde mos av de platser på min kropp som hittils hade klarat av utmaningen ganska väl lyckades vi iaf slå lag Brasilien som var de vi duellerade mot. Efter att ha lindat handleden med markerings snitslar som var det närmsta till hands fortsatte vi vår färd genom vildmarken.
 
Dagen var riktigt rolig och avslutades med bad och mat vid en sjö. Fick en liten chock då man kom fram till badplatsen och såg ett helt tält med Thailändare som var i full gång med att laga smarrig middag. Riktigt gött vare med lite Thaimat efter en lång dag i skogen :D 
 
Nu ligger jag och Maja utlagna i soffan och ska snart kolla lite film med Annis och Emmis :))
 
Jag och Emma kom fram till att skidgym inte känns som det brukar i bussen hem. Nu är vi nästan äldst och det känns så sjukt när det springer runt massa nya småttingar hehe.. Nejmen dom är jätte roliga och verkar riktigt sköna. Men saknar fortfarande förra årets studenter som man inte riktigt inser har slutat än.. Antar att man vänjer sig med tiden. Idag var iaf en grymt kul dag då jag lärde känna några av de nya "nollorna" lite bättre. Tror att dom kommer att passa in fint här på skidgym :D
/The Bear (:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback