Gästbloggare Klas

Hej bloggen!
Idag har jag varit ute på mitt första a3 pass sen läääänge på den tuffa 5km banan i Östersund som ska användas på 10km fritt imorgon för damerna!
Efter en fin start nerför första backen då jag kände att jag hade bra glid trodde jag att det skulle bli en lugn tur runt varvet men trodde fel, Emilia som bestämt sig i tysthet för att knäcka sin far satte högsta fart från början och efter 2 min så började syran komma. Men lyckades hänga i då och med klart dåligt fäste uppför i obefintliga spår så blev de slitigt redan i andra backen. Lyckades återigen med bedriften att hänga med skejtarna och sedan blev de utför och vila!!
Återhämtningen gick dock inte som jag tänkt mig utan kände mig fortfarande halvstum när värsta jobbiga backen kom, flera minuter uppför som kan jämföras med backen upp från tunnelbanestationen Tekniska Högskolan till Östra station (Roslagsbanan). Trots att jag tränat i den backen (rulltrappan) 100-tals gånger så hjälpte det mig inte i den här stigningen.
Fick släppa några meter och sen kom jag aldrig tillbaka riktigt utan låg 20-30 meter efter konstant resten av varvet utan att komma tillbaka. Nöjd blev jag dock att jag inte bröt utan kämpa hela vägen utan att gena i slutet! Fick rygg på Johan Olsson inför sista springbacken men var alltför trött där så han avgjorde kampen mellan oss giganter där...
Väl nere på stadion sen där dom andra stod och vänta på mig så gällde de att se så fräsch och oberörd ut och hitta på någon ursäkt till att man hamna efter. Tyckte jag lyckades bra med det också och blev inte allför retad.
Väl där så bestämde jag mig att de fick räcka med 20 min A3 och gick upp till vallaboden där jag kände att syran i armarna fortfarande satt kvar när jag skulle sickla lite skidor så det gick inte att hålla något högt tempo där heller utan det tog sin tid!
Nu har jag dock orkat ta mig tillbaka till soffan där jag lever och väntar på maten.
Hoppas de blir god mat så jag kan ta igen min kaloriförlust idag för vill verkligen inte gå ner för mycket i vikt på bantarlägret!
Ha det bra!
Klas H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback