Premiär och lägerstart

Nu har jag hunnit med årets tävlingspremiär i Bruksvallarna samt första passet på skidgyms årliga Bruksvallsläger. 
Premiärens första lopp, 10km fristil, i lördags gick helt okej, men kände inte att kroppen riktigt kommit in i köttarmode än. Så fick till ett helt okej lopp med en hyffsat stark avslutning!
Detta loppet gjorde att jag kände mig lite revansch sugen igår under säsongens första sprint. Prologen kändes helt okej, hade fortfarande inte den där "rätta" känslan i kroppen. Fast, det här med prolog brukar inte vara min starkaste gren! Fick till en bra tid som gjorde att jag fick bra utgångläge inför eftermiddagens efterlängtade heat. Ååååå vad jag tycker att det är kul med sprint heat! :DDD Nu hade jag vaknat till liv. Jag kände hur smilet bara växte när jag åkte fram mot starlinjen. Jag var på G!! Vann första kvarten och kände att jag faktiskt hade chans till en toppplacering!! I semin var det tajtare, men tog mig utan större problem vidare till den efterlängtade A-finalen! Ojojojoj vad kul det var! Fick till en grym start och la mig i rygg ut från stadion. Kände hur mjölksyran växte i benen då första backen kom och låg helt plötsligt på en 5:e plats..... Då backen var avklarad och vi började svänga ner mot stadion igen kände jag att det var nu jag hade chansen att avancera i fältet. Tog i så att benen bultade nerför backen och fick upp en grym fart inför sista kullen, där jag tog mig förbi upp på en 4:e plats. Men, det var ju en pallplats som jag ville ha så det var bara till å spurta :D Med en fällning över mållinjen tog jag min första pallplacering under juniortiden!! SÅ JÄKLA KUUUUUL!!! :D Känner att säsongen inte kunde fått en bättre början efter gårdagens tävling! Så jäkla gött :D nu sitter jag här på hotellet i bruks och bara myser efter första distanspasset. Här kommer jag må gott i en vecka ;)
//Björnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback