Nobeldag✨

Idag har vi haft en riktigt intressant dag i skolan. Det var den så kallade Nobeldagen och vi fick välja olika seminarier att gå och lyssna på. Jag gick till en mikrobiolog där jag fick lära mig vilka ämnen i kroppen som kan ge mig bättre syreupptagnings förmåga samt vad man ska äta för förbättrad sådan. Riktigt intressant föreläsning faktiskt! Gick även till en fiskebiolog som pratade om hur Östersjön påverkas av massa saker. Föll mig inte riktigt i smaken hehe. Sist men inte minst lyssnade jag på Anna Laurell, världsmästare i boxning och kemist. Hennes föreläsning om olika kemiska processer kanske inte var det jag fastnade mest för hos henne utan det var när jag fick chansen att prata med henne på rasten. Insåg vilka oerhört cool tjej och disciplinerad individ hon är. Frågade massa om hur hon höll motivationen uppe, hur hon kombinerade studier och idrott på ett bra sätt samt hur det kändes att vara på OS:))) pratade också om massa annat som gjorde att jag blev sjukt imponerad av henne! Som henne vill jag bli! Fann min solklara förebild!!
Efter föreläsningarna fick vi gå hem och klä upp oss inför Nobelmiddagen :) var supermysigt och aasgod mat!! Lätt den roligaste skoldagen på länge! :)
Godnatt påer ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback