Helvetet på jorden

 
Trodde aldrig att det fanns ett helvete på jorden... Tills den här sjukdomen drabbade mig!
 
💀👥🔚🌊🙇 #anorexianervosa 
Det värsta med detta djävulskap är att det är en så fruktansvärd missförstådd diagnos. Det är ingenting någon VILL drabbas av. Den har inte det minsta med fåfänga att göra. Det är ingenting man väljer att ha/få. Det är ett sätt att ta kontroll när andra delar av livet är ostabila och jobbiga. Det behöver inte ha med en vilja att bli smal att göra. Det har det ALDRIG varit för mig. Jag vill vara en stark person. Jag vet att jag innerst inne ÄR en stark person. För det finns ingen svag människa som tar sig ur detta levande. Jag har varit alldeles för nära den gränsen för att inse att jag måste kriga. För det är ett KRIG! Ett konstant krig mot en kraft så stark vars styrka jag knappt kunnat drömma om tidigare. Jag har fått förklarat att det kan liknas det band en mor har till sitt nyfödda barn... Jag har aldrig fött ett barn och fått uppleva det bandet. Men min intuition säger mig att det är jämförbart. Samtidigt skrämmer det mig. Jag vill inte höra att det ska vara så svårt. Jag vägrade först att se sanningen. Jag ville inte kriga. Jag hatar krig. Krig är smutsiga, kalla, folk blir sårade, människor dör om de inte kämpar!.. Men nu har jag gått emot mig själv. Jag har gett mig in i kriget och måste nu kämpa varje sekund. Det här är ingen glamorös överklassens influensa som det ofta målas upp till att vara... Det här är en livsfarlig och fruktansvärt hemsk sjukdom där så många inte klarar sig för att de aldrig vågar ta hjälp eller kliva ur tryggheten från den bunker man bygger upp omkring sig i en tro på överlevnad. Tillslut tar syrgasen slut inne i bunkern och du har ett enkelt(?) val. Dö eller kriga för överlevnad.
 
Det finns inget vackert i detta. Bara mörker, ångest, depression, svaghet, skam över de man så ofrivilligt sårar, hopplöshet och utmattning. Men nu vill jag tala om för världen. Nu vill jag sätta en press på mig själv. Jag har alltid jobbat bäst under press. Nervositet triggar mig och utmaningar har jag alltid tagit mig an vilket har gjort mig starkare. Så varför skulle det inte fungera nu?!
Jag vill med detta inlägg be alla er som känner mig att heja på mig. Att bara finnas och hålla den där extra tummen för mig. Jag ska bli frisk. Jag vägrar att ge mig. Jag är en krigare. Jag VET det! 👊😤 och ingen väg mot toppen går spikrakt uppåt. Det är okej att ta omvägar. Men tillslut kommer man dit. Man sätter flaggan i topp och ser ner på det berg man bestigit och blickar ut över det vackra som ny syns så mycket tydligare och klarare än vad det gjorde när du stod nere vid foten i skogen. Då kunde du inte se längre än 10 meter fram på den smala stig som någon intalat dig är den enda vägen mot friheten. Jag ska stå där och själv inse att det var så, och förhoppningsvis kommer allt då i efterhand att vara så tydligt och självklart som jag nu har fått sagt till mig medan jag går längs den där smala, mörka stigen. Så heja på mig längs vägen. Jag har alltid varit en ögontjänare, en sådan som kämpar hårdast när jag vet att någon ser på, när någon tror på mig. Jag ska börja tro på mig själv nu. Jag är värd att må bra igen, jag vet det djupt inne i mig någonstans.Hjälp mig att plocka fram det.
 
Björnkram❤️🚩🗻🌳🌲🌲🌳🚶🌲🌳
 

Kommentarer
Postat av: Petra Valtersson

100 000 kramar och lika mycket styrka till dig fina!
❤️

2015-03-20 @ 22:46:49
Postat av: Agnes

Jag har och kommer alltid heja på dig björnen! Kom ihåg att du är stark som en björn och du kommer klara det här. Hoppas vi ses snart! <3

2015-03-20 @ 22:47:38
Postat av: Johanna

Du är så grymt stark Linnéa!! Kämpa på, det här klarar du!

2015-03-20 @ 23:26:34
Postat av: Isabelle

Jag ville också bli stark och hamnade precis där du har hamnat. Det är det värsta som har hänt mig. Och nu ska jag bli frisk, precis som du! Vi ska vinna! Du är GRYM och jag vet att du kommer klara det. En miljon kramar till dig!!!

/Isabelle

2015-03-20 @ 23:53:36
Postat av: Maria Jonasson

Du är så stark Linnea och jag vet att du kommer klara det! Den Linnea jag lärde känna på elitlägren för två år sedan var en kämpe och jag vet stt du är det! Jag tror på dig och du kommer klara detta! Nu jäklar kör vi !! 👏👏👏💪💪

2015-03-21 @ 06:36:03
Postat av: Therese

Hej Linnea!
Det är klart du kommer att fixa det här, du kommer bli frisk med din kämparglöd!!! Håller alla tummar jag har, massor med "björnkramar" skickar jag till dig.//Therese

2015-03-21 @ 07:19:07
Postat av: Anonym

Jag vet att du fixar detta Linnea. Det kommer vara en lång väg men dela upp i små mål så fixar du detta. Jag kommer alltid att heja på dig Linnea / Mats.jonsson

2015-03-21 @ 09:23:07
Postat av: Bebbo

Jag hejar på dig!! Håller mina tummar stenhårt! Jag har vart där, exakt där och
Känner igen mig i varenda jäkla ord, du kommer fixa de! För en månad sen vart jag"friskförklarad" det var den bästa dagen i mitt liv. Vört allt! Hemska sjukdom. Kämpa, vi står bakom dig❤️

2015-03-21 @ 10:10:52
URL: http://BEBBO.devote.se/
Postat av: Anonym

Hela familjen inte bara hejar på dig, vi vet även att du kommer att vinna! Vi tänker så mycket på dig och din tuffa kamp! Stor kram💖

2015-03-21 @ 10:49:20
Postat av: Anonym

Att kriga mot sig själv är en av de tuffaste striderna men bara av att du vet att du måste kriga så vet jag att du kommer att vinna. Kämpa, kram Veronica Kloo 💕

2015-03-22 @ 17:13:35
Postat av: tommy

du tar dig ur det =) jag tror på dig =)

2015-03-22 @ 17:57:47
URL: http://investerasmart.blogg.se
Postat av: Britta Norgren

Starkt och viktigt av dig att försöka att få andra förstå vilket helvete anorexia ställer till. Håller alla tummar jag kan att du håller dig stark och tror på dig själv även i de jobbigaste stunder.

2015-03-27 @ 15:27:01
Postat av: Roger

Väldigt bra gjort av dig och dina övriga skidkompisar som "synligör" detta.
Alla vi andra där ute tänker på er.
Ni kommer att vara väldigt fina förebilder för andra tjejer och killar.
Stor kram till dig.

2015-03-27 @ 20:35:24
Postat av: Anonym

Jag är själv i samma sits och det känns precis som du tar orden ur mun på mig när du skriver! Jag har egentligen tusen frågor men jag har varit sjuk så pass länge nu att jag lärt mig att andras sjukdom bara är något som gör mig arg, ledsen och förbannad, vilket triggar mig till att falla ännu djupare (?!). Hur som helst, min fråga: jag ser att du tränar, får du träna egentligen eller hur ligger det till? Anledningen till att jag frågar är för att jag är själv från början en riktig träningsbrud, har aldrig varit still en minut och la för 2-3 år sedan av med längdskidåkning. Nu har jag träningsförbud och har haft i snart 2år, men jag klarar inte av att hålla mig borta helt! Hur gör du? Och vad är dina alternativ till träning?

Dina texter inspirerar mig och jag tror STENHÅRT på dig. Våga välja lyckan. Våga ta hand om dig själv som jag vet att du tar hand om andra. Tänk "kan andra kan väl VERKLIGEN jag?" KRAM

Svar: Hej fina du!Jag tränar inte och har inte gjort det sedan jag vågade söka hjälp i vintras. Det var svårt till en början och jag fick börja med medicinsk yoga för att komma ner i varv och lära mig att koppla av. Nu nöjer jag mig med vardagssysslor men jag längtar tills jag kan tillåta min kropp att bli så pass frisk och stark att klara av att träna igen. Men jag väntar. Jag väntar för att jag i nuläget inte kan slappna av fullständigt och låta kroppen få all den näring den behöver för att reparera sig snabbt. Men jag jobbar på det!! Jag släpper mer och mer på bromsarna ju längre in i behandlingen jag kommer och just nu känns det som att det inte återstår allt för många käppar i hjulet! Jag hoppas att du också kan hitta din väg ut ur detta helvete. För det finns ingen livskvalité i det här sättet att leva. Vi måste kämpa för att känna frihet igen! Många många kramar och lycka till sparkar i baken. MVH, Linnéa
Linnéa Björn

2015-05-04 @ 07:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback